sâmbătă, 12 martie 2011

Musaca de vinete

Desi multe popoare se lauda ca musacaua e reteta lor traditionala, este de fapt un fel de mancare originar din Turcia si se gateste cu carne de miel. La noi e mai des intalnita varianta cu cartofi si carne de porc. Hai sa incercam sa facem varianta cu vinete.

Ingrediente:
  • 4 vinete potrivite
  • 6 cartofi
  • 2 cepe
  • 500g carne de porc tocata
  • un borcan rosii in bulion
  • 150g cascaval
Inainte sa ne apucam de treaba, trebuie sa avem in vedere ca avem de preparat 4 lucruri separate: cartofii, vinetele, carnea si sosul.

1. se fierb cartofii in apa cu sare, se curata si se taie rondele

2.vinetele se taie rondele, se dau cu un pic de sare si se lasa la scurs aproximativ 1 ora. le-am sters pe un servet si le-am prajit intr-o tigaie cu putin ulei, aprox 1 minut pe fiecare parte cat sa se inmoaie si sa prinda o culoare aramie

3. se toaca o ceapa si se pune la calit intr-o tigaie cu putin ulei
4. peste ceapa se pune carnea tocata, se amesteca, se adauga condimente (eu am pus sare, piper, cimbru, maghiran, putin oregano) si se lasa la foc mic aprox 20min pana se rumeneste usor

5. intr-o alta tigaie, se caleste o ceapa peste care adaugam rosiile tocate marunt si sosul din borcan, eventual putina apa. peste sos adaugam condimente (eu am pus sare, piper, cimbru, maghiran, oregano, boia dulce, miere). se lasa la foc mic aprox 20 min

6. intr-o tava unsa cu putin unt asezam primul strat de cartofi, apoi vinete, carnea, inca un strat de vinete, sosul de rosii si razuim deasupra cascaval sau branza


7. se incalzeste cuptorul, se introduce tava la cuptor la foc mic 30 min. pofta buna!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu