vineri, 10 decembrie 2010

Sugar cookies

Intotdeauna mi-a placut sa gatesc. Uneori mi-a si iesit....:)
Voi incerca retete de "ceva dulce" si voi impartasi din experienta mea in speranta ca si altii vor invata din greselile si reusitele mele.
Spiritul sarbatorilor de iarna mi-a intrat in suflet inca din noiembrie si de aceea am vrut sa incep cu Dulciura de Craciun: sugar cookies (fursecuri traditionale de Craciun).
La treaba....
Ingrediente:
  • 450 g faina
  • 150 g unt
  • 150 g zahar
  • 1 ou
  • jumatate de plic de praf de copt
  • esenta rom


    1. Amestecam untul moale cu zaharul. Initial cu o lingura, apoi cu mixerul.
    2. Adaugam si oul.
    3. Dupa ce se amesteca bine incepem sa incorporam incet faina si praful de copt. la un moment datcompozitia se va ingrosa, atunci e momentul sa lasam mixerul si sa framantam cu mana.

    4.  In final se formeaza 4 bulgari si se dau la frigider 1 ora.

      5.Se scot apoi din frigider si cu un sucitor intindem pe rand din fiecare cate o foaie. Nu se lipeste si nu e nevoie de faina. Coca ce ramane dupa ce se taie forma se framanta din nou si se intinde si tot asa. Formele se gasesc in orice supermarket si costa cam 13 lei.



       6. Intr-o tava se pune hartie de copt si asezam prajiturelele. Intre timp incingem cuptorul. Se vor coace la foc mediu 7-10 min sau pana capata o culoare aurie si incep sa miroasa foarte imbietor :).




      7. Le lasam sa se racoreasca si apoi isi pune fiecare imaginatia la incercare. Nu prea am avut timp de ele si atunci am facut repede o ciocolata de casa.

       Sunt usor de facut, foarte gustoase si mai ales de SEZON :)

      2 comentarii: