vineri, 29 aprilie 2011

Cozonac Rosenkranz cu alune si stafide

Primul cozonac pe care l-am facut in viata mea a fost un succes. E usor de facut si delicios.
Mi-am promis ca voi repeta experienta cu ocazia sarbatorilor.

Ingrediente:

  • 800 g faina
  • 4 oua
  • 250 ml lapte+6 linguri de zahar
  • 50 g drojdie
  • 200 g unt+ 6 linguri zahar
  • un praf de sare
  • 10 linguri de zahar pt caramel
  • 150 g alune caramelizate
  • 150 stafide
  • 100 g ciocolata
  • esenta rom


1.Intr-o tava se topesc cele 10 linguri de zahar. Se lasa deoparte sa se raceasca.

2.Intr-un vas mare se amesteca faina, ouale, sarea si esenta. In laptele caldut se dizolva drojdia si zaharul. Se amesteca putin cate putin cele doua. Se framanta 20 min.

3. Se imparte aluatul in 2. Se intinde aluatul cam de 1 cm si se unge cu untul lasat la temperatura camerei frecat bine cu zaharul. Peste aceasta se presara alunele caramelizate tocate dinainte, stafidele, se razuieste ciocolata deasupra.


4. Se ruleaza si se taie in bucati egale.

5. In tava cu caramelul se aseaza rulourile la distanta si se lasa la crescut cam 1 ora.



6. Pe deasupra nu se unge cu nimic, deaoarece se va intoarce si va deveni partea de jos. Se incalzeste cuptorul si se coace la foc mediu 30-40 min.

7. CAND SE SCOATE DIN CUPTOR SE RASTOARNA IMEDIAT. Altfel zaharul se va intari si va fi imposibil de scos din tava.
Din pacate nu am si poze pe sectiune, deoarece l-am taiat in ziua de Paste si am uitat sa fac :(


1 comentarii:

  1. MMMM f delicios! Am sa incerc si reteta ta ca e bestiala! Eu am o alta reteta de rosenkrant!
    culinarecufeteistete.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere