sâmbătă, 9 aprilie 2011

British Bread- Chifle englezesti


            De ceva timp rasfoiesc  o enciclopedie a painii. Si nu m-am multumit doar cu rasfoitul :)
Asadar aceasta reteta e prima, din ceea ce sper eu ca va fi un sir lung de experimente delicioase.
Sunt painici traditionale englezesti, pe denumirea lor "oficiala": Shaped Dinner Rolls.
Reteta originala e cu faina alba, dar eu am inceput sa folosesc doar faina neagra asa ca am adaptat.

Ingrediente:
  • 1 kg faina alba sau neagra
  • 2 lingurite sare
  • jumatate de lingurita de zahar
  • 50 g drojdie
  • 50 g unt
  • 500 ml de lapte
  • 1 ou
  • pt topping: 2 galbenusuri, 1 lingura de apa, seminte de mac, susan

1. Facem un amestec: laptele caldut, drojdie, oul, untul topit. Intr-un recipient mare se aranjeaza faina amestecata cu zaharul si sarea, in centrul facem o adancitura unde turnam amestecul. Amestecam initial cu lingura si apoi framantam cu mana 5-10 minute. In final modelam un bulgare , acopeim vasul si il dam langa o sursa de caldura.


2.  La crescut lasam aproximativ o ora. Framantam apoi cateva minute si incepem sa modelam painicile. Aici voi lasa imaginatia fiecaruia sa zboare. Dupa ce le-am modelat le asezam in tavi si mai lasam sa creasca 30 de minute.




3.  Incingem cuptorul. Ungem painicile cu galbenusul si presaram semintele. Se coc la foc mediu 15-20 min. 







4. Cand se scot le lasam sa se racoreasca putin pe un grilaj si apoi le invelim intr-un prosop curat.
La noi painicile au avut mare succes. Am innebunit tot blocul cu mireasma ce iesea din cuptor :)





1 comentarii:

  1. Chiflele astea englezesti nu se aseamana la gust cu batoanele romanesti? Trebuia sa rupi una si sa pui poza cu ea aburinda :)

    RăspundețiȘtergere